Saturday, June 9, 2007

070609 - Flädersaft med jordgubbar

Då var flädersaften tappad på flaska. En del av det frös jag in då jag tror att Atamon till trots så är hållbarheten begränsad. Själv ska jag nu avnjuta en provsmakning på min kokheta balkong, självklart har jag frysta jordgubbar som isbitar.

Två goda saker med flädersaft:

Andrea´s fläderdrink

Ingredienser

Roséskumpa
Flädersaft
Frysta jordgubbar
Socker
Citron

Gör så här

1. Stryk den översta ytterkanten av glasen med citron och doppa sedan ner i socker
2. Blanda 3 delar roséskumpa och en del flädersaft i glasen
3. Använd de frysta jordgubbarna som isbitar

Flädersorbet

Ingredienser

Flädersaft
Vatten
Hackade jordgubbar

Gör så här

1. Blanda 3 delar flädersaft och en del vatten
2. Blanda i de hackade eller finskurna jordgubbarna
3. Kör i glassmaskin tills önskad konsistens uppnåtts

Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments: