Monday, June 11, 2007

070611 - Fylleri för astronauter

När mina föräldrar vid ett tillfälle hade varit i USA när jag var liten släpade de med sig frystorkade jordgubbar hem över Atlanten. Skitcoolt med astronautkost tyckte jag och knaprade oskyldigt i mig de mumifierade stackars bären.

Nu introduceras alkoläsk i pulverform. Känns ju sjukt cyber för att dra till med en 90-talsklyscha. På så här vis kringgår man alkohollagarna i Holland, varifrån uppfinningen stammar, och kan sälja till minderåriga ungdomar eller mindre nogräknade astronauter.

Förleda ungdomen på det här viset? Fy bubblan, det var bättre förr...eller?

Tror jag ytterligare får sätta den svenska alkoholpolitiken med tillhörande tullmyndighet på prov och se om man kan beställa hem ett smakprov!

Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 comment:

Paul Valö said...

"Christer du tappade skruvmejseln"