Sunday, June 10, 2007

070610 - Mördande bananer

Bananer tycker jag på något sätt känns nästan lite larvigt och tarvligt simpelt. Ett snabbt mellanmål, en ursäkt för en måltid; "har du ätit något idag? Äh, jag tog en banan". Ni förstår förhoppningsvis vad jag menar.

Hur förbannad blir man då inte när man läser det här, och hur förbannad blir man inte för att man inte gjort sin läxa riktigt. Nog har jag hört om de multinationella företagens ondska och visst tycker jag mig ha hört om Nestlé och Chiquita. Men jag har aldrig riktigt kollat upp vad det var frågan om.

Om jag någonsin äter banan igen så är det inga djävla mördarbananer i alla fall.

När man googlar på Chiquita får man dessutom upp "Chiquita - perfect for life". Vilken mördande ironi.

Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments: