Vatten på flaska verkar fortsätta sitt fullkomligt obegripliga framgångståg i de välbemedlade samhällsskikten. Att buteljerat och dyrt köpa det som finns gratis i kranen verkar vara det ultimata framgångsstatementet. "Jag har råd att betala för det som är gratis för andra", typ.
Så här skrev jag på matforumet Skafferiet i oktober 2006:
"...vad som fram tills nu varit ett vagt trendsurr i dryckeshyllan har nu mognat ut och resulterat i ett antal fullödigt svulstiga statusprodukter. På kort tid har jag snubblat över två bra exempel; praktexemplet är nog Bling H2O, som enligt uppgift skall konsumeras regelbundet av bland annat Paris Hilton och hennes förkrympa följeslagare Tinkerbell. Det handlar om ett mineralvatten för ca 400 spänn litern. De dyra dropparna kommer i 75 eller 35 cl flaskor prydda av Swarovskistenar. Ett antal kokainsniffande stackars desillusionerade Hollywooddagssländor lär, liksom Tinkerbell, följa hotellarvtagerskans exempel.[]"
Nu skall tydligen en brittisk affärsman vid namn Mahesh Bajaj dra igång försäljning av jämtländskt vatten på flaska under varumärket More (Länk till artikel på Dagens media). Så här könsneutralt marknadsförs vattnet:
- Bikinin är endast knuten till det faktum att vi lanserar oss under sommarsäsongen, säger Mahesh Bajaj.
- Jo, för annars skulle de ju haft en tjock tjej i tomtedräkt, var Andrea´s lysande svar på det.
Andra intressanta bloggar om: Vatten på flaska, Mineralvatten, Dryck, Reklam, Sexism, Sommar, Tinkerbell, Paris Hilton
Friday, April 6, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment