Monday, April 16, 2007

070417 - Panomrung (Malmö)

På Bergsgatan tillsammans med alla andra attraktioner ligger också den ganska trevliga thairestaurangen Panomrung.

Lunchmenyn är skriven med tusch och maten, att döma av några spridda ögonkast på övriga gästers tallrikar, ganska alldaglig. Mitt sällskap beställde en kycklinggryta av något slag vilken serverades med det obligatoriska formgjutna riset och några ytterst pliktskyldiga små salladsblad.

Själv verkar jag dragit en vinstlott då jag beställde komborättsvarianten. På en tallrik formad som ett löv tornade sig diverse skålar med jordnötssås, stark sötsur sås, satayspett, vårrullar och nudlar upp sig. Jag blev ganska paff. Det smakade hyfsat också även om kycklingen var något söndergrillad, jordnötssåsen väl oljebemängd och vårrullarna en färre till antalet än vad som stod på menyn. Femtiofyra riksdaler fick man punga upp med för min specialtallrik medan en singelrätt betingade det något mer facila priset av 45 kronor.

Med tanke på konkurrenssituationen måste jag säga att Panomrung kan få lite svårt att stå sig med sin mer gatuköksorienterade kokkonst som de dessutom tar en tia mer för än Thai thai som ligger precis i närheten. Å andra sidan var där faktiskt en del folk och man slipper stå i kö med en plastbricka för att få sin mat vilket är fallet på Thai thai.

***

Knappt tre tokvarma vårrullar blir det för detta hak som levererar det de ska men inte så mycket mer egentligen. Inte så himla billigt, inte så himla bra men inget direkt att anmärka på heller. Personalen var trevlig.

Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments: