Friday, April 6, 2007

070406 - Oolong

Oo-la-la-la-la-long, oo-la-la-la-la-long-long-i-long-long-long!

Venustas - House of tea
har haft vänligheten att skicka mig varuprov för bland annat testning av oolong-te (närmare bestämt det thaiwanesiska Formosa Si Ju Chun). Huruvida Inner circle blev glada på oolong eller nånting helt annat i studion vid inspelningarna låter jag vara osagt.

Jag som är van vid lite krutigare te måste säga att jag blev förvånad över hur mild smaken var. Smakmässigt tycker jag mig ana en citruston mitt i all blommighet. För den som vill ha något rogivande på kvällen skulle jag tro detta passar utmärkt.

Bara det faktum att teet ser så här exotiskt ut...

...gör ju att man aldrig vill dricka påste igen!

Inom kort kommer också det större blindtest av riktigt te vs påste som jag planerat ett tag på matforumet Skafferiet.

Andra bloggar om: , ,

No comments: