Monday, April 16, 2007

070416 - Improviserad middag i vårkvällsolen

Efter tolv besvikelser och elva bedrövelser lyckades jag bussledes prångla mig hem genom Malmö och tillbaka till mitt näste i Lund. Tre bussar enkel resa, då finns det inte utrymme för egensinniga busschaufförer som tycker att det där med tidtabeller är en trevlig fingervisning om hur man skulle kunna göra.

Hur som helst vände min tur och jag lyckades på nån konstig vänster komma med den tredje bussen i tid. Då båda mina lunchlådor visade sig vara fyllda med ris, när min förhoppning var att den ena skulle innehålla kycklinggryta, blev det en mycket mager lunch. Sju riskorn närmare bestämt. Ännu mer anledning att jubla då när jag kommer hem och upptäcker att Andrea lagat örttsatsiki med färskpotatis och kikärt- & soltorkadtomatsallad. Jag toppade hennes skapelse med en bit serranoskinka, en näve aa-groddar och ett miniglas BIB-vin från förra helgen. Min svit fortsatte med att jag spillde ner mina braxor och jag tvangs således efter idogt saltande ikläda mig min dandymorgonrock. Som en sann Hefner äntrade jag sedan balkongen med prunkande grönvitblek bringa för att käka tofuglass till dessert i skenet av den falnande vårkvällsolen. Gött.

Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments: