Tuesday, July 3, 2007

070704 - Dorset Cereal´s Muesli



För några månader sedan snubblade jag över den snyggt paketerade Dorset Cereal´s Muesli.

För de i England boendes skulle det kanske vara möjligt att beställa hem eller hitta dessa guldklimpar i butik, det enda jag vet om den saken är att det borde gå att få hemleverans från Waitrose.

Annars var det faktiskt ganska länge sedan jag käkade müsli. Laktosintoleransen kom som ett första skröplighetstecken redan i 18-årsåldern. Fast nu efter att sojamjölken befäst sina positioner både i butikshyllorna och i min kyl så kanske det är ett alternativ. Har käkat havregrynsgröt med extra fibrer vareviga morgon i drygt 2 år nu så det börjar bli dags för en förändring.

För övrigt kanske jag får be om ursäkt för torftighetsgraden i gårdagens inlägg i clostridiedebatten. Andrea tyckte det var det tråkigaste hon läst här på bloggen. Inget mer av den varan således!

Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 comments:

ctail said...

Jag tyckte däremot att clostridieinlägget var något av det intressantaste jag läst på denna blogg. Kunskap och inte bara åsikter. Gärna mer av den varan.

Om inte Andrea postar sina åsikter i bloggkommentarer så att de kan utsättas för offentlig granskning tycker jag inte att de borde räknas.

Nils said...

Kul att du gillade det, jag kände mig lite kluven. Jag försöker hålla mig så långt från alla hälsoaspekter jag bara kan av flera olika anledningar. Mikrobiologi blir då ett gränsland.

Andrea said...

ctail: Jag tyckte det förra inlägget var tråkigt och jag varken vet eller bryr mig om vad botulism är. Nu var det skrivet, enligt konstens alla regler.

Lisa said...

Vist är müselin gudagod. Hittade hot när jag googlade på den. Kanonfin blogg!