Friday, May 11, 2007

070511 - Nils om Nils Kebab (Gbg)

Härförleden innan avfärd från Göteborg frekventerade jag the one and only Nils Kebab. Trotsigt ignorerande att stället sannolikt är döpt efter den terminal som inhyser etablissemanget, uppbringade jag något av ett faderligt förhållningssätt till stället. Därmed frångick jag för ett ögonblick en av mina principer och inhandlade stället till ära en kebab för första gången på år och dar.

För att inte chocka mitt stackars innanmäte mer än nödvändigt, beställde jag den minsta varianten som serverades i en baguette med tomat och sallad. Eftersom jag tog med mig maten erhöll jag bara en av de två såser jag beställt men jag börjar bli van vid den här sortens tillkortakommanden och skall därför inte uppehålla mig härvid längre.

Stället serverar även burgare, falafel, kycklingspett mm, det vill säga den vanliga sortens utvidgade syltasortiment. Portionerna såg väl tilltagna ut på de tallrikar som stod framför gästerna som begagnade sig av ställets servering. Priserna var inte som i Malmö eller på vissa ställen i Lund men inte katastrofalt höga heller.

*** (av fem möjliga)

Plus: Namnet.
Minus: De missade att ta med min ena sås.

Ps. Min bättre hälft åt en falafel innehållande tre falafelbollar. En halv av dessa enades vi om hade samma konsistens som den som misshandlade min vän jiemms bord härförleden. Alltså (i analogi med Robocopreklamen); 83% ätlig falafel, 17% fossiliserad mumiefalafel, 100% Nils falafel. Tomatsåsen som veganer var hänvisade till innehöll alldeles för mycket olja.

Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments: