Saturday, May 26, 2007

070526 - Stora tetestet 2007


Grönt te.

Än så länge har jag inte fått ihop tillräckligt med försökspersoner till min avsmakningspanel inför mitt tetest. En del har redan testat och betygsatt men jag behöver några till för att få någon så när statistisk power bakom resultaten. Tanken är i korthet att jämföra te i lösvikt mot te på påse genom blindtest med så jämförliga produkter som möjligt. Var försöksperson sätter ett betyg från 1 till 5 samt skriver en kort personlig kommentar om den aktuella tesorten. Jag försöker göra det så rättvist som möjligt men det går ju inte att komma undan att det blir lite kvasivetenskapligt. Ambitionen finns i alla fall för att komma så nära "sanningen" som möjligt, var så säkra.

I väntan på att testet blir klart tänkte jag passa på och tipsa om en av de i testet ingående leverantörerna, nämligen Venustas House of tea. Lite fel årstid för te kanske men jag passar ändå på att bjuda på lite snygglo tebilder.


Vitt te.

Jasminte.

Svart te.

Oolong, har jag ju redan skrivit om här.

Prydliga förpackningar.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments: